Sunday, April 29, 2007

Familjens betydelse

Nu på söndag kväll är jag ensam med våra katter på Smögen.
Agneta och Daniel har åkt för att arbeta i morgon på Valborgsmässoafton. Vi har haft ett fint veckoslut tillsammans. Vädret har varit strålande och det har blivit mycket tid i friska luften.

I fredags var deltog vi i begravningshögtiden för min kusin Ingvar. Det blev naturligtvis en känslosam stund, där saknaden av Ingvar kändes hos oss alla.
Men samtidigt blir det en stund av gemenskap för oss som är kvar i livet och förhoppningsvis kan det innebära att den gemenskapen stärks i framtiden.
Gemenskapen med familjen och släkten känns alltmera betydelsefull för mig.
Jag hoppas kunna göra vad jag kan för att stötta dem som har behov av det.
Detta får naturligtvis inte innebära att jag inte bryr mig om andra människor, som jag kan hjälpa vid behov.

Carina och Anders har åkt till Köpenhamn några dagar. Det blir säkert skönt för dem att ta hand om varandra och pusta ut efter att ha mycket att göra med adoptionshandlingar, som ska kompletteras, godkännas av Notarius Publicus och översättas till vietnamesiska.

Daniel åker till Stockholm på Trainee-utbildning den 2 maj. Han har jobbat mycket bra med sina uppgifter, så det går säkert bra.

Den 3 maj åker jag dit med bil.Nästa söndag den 6 maj ska vi hjälpa kusin Olle med transport av flyttlådor från hans hus i Stureby. Han ska flytta till sitt hus på Smögen och nu tar vi ett första flyttlass.

No comments: