Sunday, April 22, 2007

Förberedelser praktiskt och mentalt

Carina och Anders har nu fullt upp med att komplettera dokument, som ska översättas. Ibland ska det vara flera original av samma dokument, men andra gånger duger det med kopior...

Det ska också skaffas saker, så att det finns när den lille kommer hit.
Agneta och jag har varit på Smögen i veckoslutet och nu ska vi köra förbi Ljungskile. Där finns ett skötbord, som Carina har hittat på Internet.

Möjligheterna till olika typer av kontakter har ju ökat mycket med användande av nätet.

Daniel ska äta lunch hos Carina idag. Förra veckoslutet var jag hos Daniel och åt lunch både lördag och söndag. Han bor så fint vid Norra Älvstranden i Göteborg.
Kontakten inom familjen är mycket viktig för mig.

Vid Norra Älvstranden finns en fin strandpromenad, som gör att jag inte behöver längta alltför mycket till Smögenbryggan.

Det här veckoslutet har Agneta och jag tagit promenader på den verkliga Smögenbryggan och det har känts bra.
När vi hittade lä, var det skönt att slå sig ner i solskenet och prata med känt folk.

Annars har vi pysslat med diverse saker utanför och inne i huset, så att det blir fint i sommar.

No comments: