Sunday, November 4, 2007

Gott att kunna hålla kontakten

Idag har vi haft en ny kontakt genom videosamtal. Det känns jättebra att kunna se dem och prata med dem. Det senare går inte alltid så bra härifrån Smögen, men då kan vi se varandra med kameran och chatta i stället. Ljudet fungerar för det mesta, men orden kan ibland "hackas sönder".

Agneta badar och har det skönt tillsammans med de andra. Jag är så glad att hon bestämde sig för att åka med och uppleva detta.

Idag är det strålande väder här på Smögen, så nu blir det en lång promenad tror jag.

Jag har gjort allt som jag planerat att göra i helgen, så nu kan jag göra vad som faller mig in.

Eftersom frysen här på Smögen har slutat fungera, så finns det ett inget att hämta där. Därför blir det besök i mataffären för att få litet att äta.

Katterna och jag åker tillbaka till Kungälv i morgon, efter att jag har träffat gänget som ska lägga in Hembygdsföreningens foton i ett dataregister.
Jag skriver mera om den aktiviteten någon annan gång.

No comments: